cinta hatiku

27 Januari 2011

telah jauh kau bawa hati ini
menjelajah seluruh pelusuk bumi
ke gunung di daki ke lembah engkau turuni
untuk mencari sebuah erti
namun kedamaian yang engkau ingini
masih jua tiada engkau temui
segalanya sirna tiada berseri
terdampar diri di lorong sepi
tapi pabila engkau mendekati diriNya
seakan terasa semangat baru
kekosongan jiwa yang pernah engkau alami
kini disinari cahya kasihNya
oohh
janganlah Kau memalingkan hati ku ini
setelah Kau berikan ni`mat dan hidayahMu
aku ingin rasa ini kekal selamanya
hingga saat ak bertemuMu

Kau lah Yang Maha Pengasih
Kau lah Yang Maha Pengasih

bismillahirrahmanirrahim
allahumma solli `ala muhammad
wa`ala ali muhammad

kai fa hal? huhu lama xupdate blog.. windu.. tapi memang xde ruang nak post apa2 semenjak dua ni.. jadual agak pack, dari isnin-jumaat kelas dari pg membawa ke ptg (kadang2 senja).. huhu hidup seorang da`ie xpernah kenal erti rehat.. (sgt terkesan) coz selama ni sentiasa hidup dalam kesenangan dan kelapangan.. teringt sabda Nabi SAW tentang dua ni`mat agung yang sering diabaikan kebanyakan orang; ni`mat sihat dan juga masa lapang (riwayat Imam Bukhari, Tirmidzi, dan Ibn Majah)..sgt terkena di batang hidung sendiri.. huhu abaikan..


oh ye, di atas ni adalah sebuah lagu.. khas buat semua yang sedang membina peranan kte masing2 sebagai batu bata menuju puncak marratib `amal.. coz hati kita sentiasa berbolak balik kan.. dan kte xmahu Allah terus membalikkan hati kte setelah Dia berikan kte segala ni`mat yang xterhitung banyaknya.. Allah.. banyak lagi hak2 mereka yang xtertunaikan.. bimbing kami utk mencapai redhaMu Tuhan..

hurm seminggu cuti ni menuntut ana utk bekerja lebih keras sikit.. melaksanakan DF dengan sebaik mungkin disamping mendidik jiwa utk jd lebih kuat.. npe ye? coz mungkin memikirkan tentang betapa urusan kte lebih banyak dibandingkan dgn masa yang ad.. n bile fikir2 balik, memg btol.. ibaratnya kte seperti sebiji gelas kosong yang anytime boleh menerima apa jua air; air masak, air sirap, kopi, teh? (bak kata ore klate, buleh blako =)) yang mana setiap dari air2 tuh merupakan aktiviti2 harian kte; sama ad disibukkan dgn sesuatu yang bermanfaat atau sebaliknya.. betapa halusNya tarbiyah Allah pada hambaNya dalam kte sedar mahupun x..



oh ye, hari ni ana bertukar lab.. dari lab solid state ke lab optic.. sgt menguji penglihatan coz lab ni menuntut kami2 utk bekerja dalam gelap.. dengan sedikit gguan dari cahaya lain akan mencacatkan result experiment tu.. jadi nak dapat result yang baik punyelah berhati2 coz xmau nanti result xcantik.. huhu betapa segala tenaga dah dikerahkan utk menyiapkan experiment prism tu.. then bile kelas electricity n magnetism (EM) pas tu, jadi ngantuk sgt n xle nak fokus.. akibatnya sampai lecturer tny "are u tired?" huhu sgt terasa soalan itu ditujukan kpd ana..


abaikan.. juz nak kata, kalau kte sanggup buat sesuatu tu dgn teliti dan sepenuh tenaga, then resultnya pasti akan cantik.. kan2?? huhu sme juga dgn amalan sehari2.. kalau dibuat dan dijaga dengan hati2 dan sepenuh kudrat yg ad, xmustahil kebahagiaan syurga yang kte dapat.. so peringatan utk diri sendiri yang selalu leka..


wallhu`alam

2 ulasan:

sfatimahzj berkata...

masa untuk menjadi lebih baik~

Panglima7 berkata...

Assalamualaikum Wbr Afifah. Terima kasih kerana berkunjung ke blog pangliam dan terima kasih juga kerana sudi linkkan blog hamba dengan blog Afifah. panglima pun telah linkkan blog Afifah dalam blog panglima juga. Semoga dirahmati Allah hendaknya.